Plan pour le mardi 11 mai
Français:
Écoutez les vidéos.
Faire les pages 40 a 43 en Alphabétik.
Écriture cursive: Écrire les lettres s minuscule et S majuscule dans ton livret d’écriture cursive. Mme Snyder peut t’aider en Teams si jamais tu as besoin d’aide.
French: Watch videos with today’s lessons. Complete pages 40 to 43 in Alphabetik.
Cursive Writing: Write the lower- and upper-case s S in your Cursive Writing booklet. Call Mme Snyder on Teams if you need a demonstration.
English:
Listen to “Charlotte’s Web” chapter 2 using the following link:
In your Charlotte’s Web booklet, on the Chapters 1 and 2 page, write a brief summary of chapter 2.
Write definitions for the vocabulary words.
Illustrate your favorite event from Chapter 1 or 2 in the box on the page.
Maths:
Sciences:
Avec la permission de tes parents, vas dehors pour chercher des êtres vivants et des choses non-vivantes. Dans ton journal, dresses une liste de ce que tu as observé. Sois specifique, par exemple si tu vois un oiseau, il faut écrire quelle sorte d’oiseau.
Voici un exemple:
vivant
|
non-vivants
|
Une fourmi
|
Une roche
|
Un rouge-gorge
|
Une feuille sur la terre
|
Un lapin
|
Une bouteille
|
Un caniche
|
Une balle
|
Un chat noir
|
|
|
|
|
|
With your parents’ permission, go outside to search for living and non-living things. In your journal, make a list of what you have observed. Be specific, if you see a bird write what kind of bird it is.
Gymnase: Choose an activity from the PE choice board found on the website.
Musique: Do the music lesson found on the website.